Fit n fab

Jag var på en anställningsintervju i onsdags. nu var det så att jag sög, jag hade nämligen glömt bort intervjun. Gymkvinnan ringer klockan 3: hi penni where are you what has happened?
Jag retarded: (kommer ihåg då att jag skulle vara där för en halvtimme sen) oh my god im so sorry!! Eh.. I just finished work (lögn jag satt i köket) im coming straight away!
Gymkvinna: remember to bring the application form I sent to your email too.
Jag: (hade glömt och ljuger och bedrar) yes no problem its here in my bag!
jag kutar till ett internetcafé, skriver ut skiten, som tydligen är lika många sidor som sagan om ringen, jag har ingen penna och springer in i en affär som inte säljer pennor. Jag frågar om jag kan få en ändå för jag måste fylla i blankett till en anställningsintervju jag är 50 minuter sen till annars är jag död och levande begravd. Jag får en penna och springer på bussen för att fylla i allt dom vill veta som redan står i mitt cv men det fattar tydligen inte dom så jag måste skriva allt igen för rätt ska vara rätt. Och nu är det såhär, att i london så kör busschafförerna som att dom är med i en biljakt från cops och kör som blinda knarkare utan fötter. Med andra ord, det är omöjligt att skriva fint på en buss som guppar lika mycket somen mekanisk tjur. Så min blankett ser ut som den är ifylld av en treåring som ätit för mycket frosties med mjölk. Lägg sedan till min skabbiga outfit; jag har guldiga converse, jeans med yoghurtfläckar, en röd och vitrandig tröja som luktar mossa, flottigt hår och skitiga naglar. Visst, jag skulle komma undan med det på en anställningsintervju i sverige, men det här är london och här tar folk på sig kostym när dom typ ska handla på ica. Återigen, jag var bigtime körd. Jag kommer dit svettig och äcklig som fan. Jag blir intervjuad av gymkvinna 1 och 2. Dom frågar svåra frågor men jag svarar med finess och charmar järnet. Sen kom detta:
Gymkvinna: so, do you work out anything at the moment?
Jag: oh certainly. I was riding horses in sweden and working out in a gym (sanning) and here in london im running and doing yoga (fet lögn jag dricker öl).
Gymkvinna: brilliant, then you can bring your training kit cause we do a test how good your condition and shape are.
Jag: great! (Handsvett som en bastubadare).
Sen nu igår skulle dom ringa mig och säga om jag fick det eller inte. Jag trodde dom skulle skratta och peka på mig och saga fuck off and die, men gymkvinnan ringer och säger att jag får jobbet! Fast lön heltid gratis work out på ett gym som kostar 500 pund i månaden att vara med i! Jag kommer bli så fit att det inte ens är kul. High fivers!!
By the way, detta inlägg skrev jag från min mobil. Det tog en timme och jag kommer aldrig göra om det ens för pengar. Jag kommer ha träningsvärk efter detta inlägg imorgon, det är ungefär hur bra min kondis är.

Nu ska jag dricka öl med brasilianers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0