allt du alltid tanker att du vill uppleva nar du aker till london men sen nar helgen ar slut var det intressantaste du gjorde att ta kort pa tower hill

london guide!

detta ar min guide till london, som jag forvantar mig bli den basta guider som nagan last i en blogg. forutom om fredrik strage skulle gora en guide till london. men annars!

innan maste jag bara saga att detta ar en guide for folk som inte kan spara pengar och darfor inte har nagan nytta av en "mysig tvalbutik" i chelsea. jag aker inte till storstan for att sura over att cashen sinar, capish. och jag aker inte till storstan for affarerna eller kakorna. jag aker till storstan for jag vill se staden.
och det andra ar en bonus. okej nu javlar!!


stuff
scootercafe
jag och mina vanner gar hit efter jobbet, pa kvallen, for en ol, pa forfesten. har finns allt.
finessen med det ar att dom har en massa spel. monopol, alfapet, chack, kortspel och vem dar. du kan kopa crepes utanfor langre ner pa gatan och ta med dit, kopa en kaffe och spela fem i rad med din kompis.
eller ta en ol pa kvallen med en massa kompisar och spara in pa monopol. dock borjar man mucka om vem som snodde mina pengar efter ett par flaskor. det ar en massa omaka bord och stolar och katter dar. och gamla bilskyltar, 3dtavlor av portugal, trasiga speglar och en vespa. och blinkande julljus och sma urklippta hjartan. och julkulor pa toaletten. och en rosa glittrig genomskinlig toalettsits, fab.

waterloo eller lambeth north tube

candycakes
det kanns som man ar inne i barbiehuset. eller dott och kommit till my little ponyhimlen. at allt utom deluxe lemon cake, den var inte sa god.
finns i covent garden

masalazone
elin hade cravings for det har stallet sen vi sag det i bayswater. jag gillar inte ens indisk mat. men jag gillar fan masalazone. dels for att dom har typ en crackin inredning och dels for att det ar sviingod mat. pa lunchen far man 2 for en har jag for mig. och at en strawberry lassie, den ar min religion.
finns i baywater, covent garden, fulham och piccadilly. nagat mer stalle ocksa tror jag som jag inte kommer pa.

rootmaster
det ar en dubbelbuss som man sitter uppe pa vervaningen och ater i en feet hornsoffa. och om man har tur far man skitsnygga servitoren i lila troja. och sen spelar dom lite italiensk musik i bakrunden. lunchen kostar typ 6 pund, det ar vart dock.
liverpool st tube

gatmat!
brick lanegatmaten kostar 5 pund
camdengatmaten kostar 3. camden ar latt mer vard for dom har storre tallrikar och det finns sa sjukt mycket att valja pa och dom vraker pa mat som varsta mamma spanien. sen kan man dricka ol vid kanalen ocksa vilket ar tight.
liverpool st tube eller camden tube

thegallerycafe
basta bakismaten. iallafall om man ar vegan. for annars hamnar man pa nagat englishbreakfast-stalle dar det enda man far ar tva stekta tomater och for gammal hpsas som smakar motorolja. dom har typ spaghetti med kottfarssas, tofuburgers och mad goda cupcakes.
bethnal green tube

HURWUNDEKI
jag och elin hittade det har stallet nar vi var out'n'about. fran gatan ser det ut som hus pa landet med ladugard och for mycket skrot med traktortonaringar som forsoker bygga egna tvapparater. men sen kollade vi narmare och tradgarden ar helt f a b ! dom har sma kristaller i deras granar, en massa fjaderdjur (dom man fick whiplash av i lekparken), hastar pa hjul och en pumpavagn. inuti ar det en massa random mobler och tragolv. kanns som jag kom till nagat fran sommarlovsmorgon. vi at aldrig har men om vi gjort det skulle jag tycka det var BAST! ni maste ga hit!
bethnal green tube, buss 388.

Gossip cafe
62 Broadway Market London E8 4QJ
Om man ar vegan sa ar inte fika sa javla saftigt. ingen smuldeg for mig inte. och varenda javla cafe envisas med att stoppa yoghurt i alla mackor. och sen hittade jag detta stalle. ba MOFFFFFFAAAAAAA jarnet.
allt ar veganskt! och dom gor inte veganska mackor som i "sallad och hummus". dom gor mackor som i "veganskinka, vegansk mjukost, fucking fron, groddar och tofu". man blir matt har, det ar gott har. dom gjorde varsta wacky chailatte och alla pajer, kakor, tatar och cupcakes kan man bita i.
bethnal green tube, buss 388

about klader och skit.
okej, jag ar inte den som koper jarnet har, men nar jag or det gor jag det pa sunday up market. sa bricklane pa sondagar da.
annars gillar jag angel, for dar finns det massa second hand affarer och det brukar vara en massa stand pa gatorna som saljer varda klader till bra priser.

mint and vintage
deras klader ar ganska dyra, men deras skor, solglasogon och ryggsackar ar typ det jag onskar mig pa min fodelsedag.
finns i covent garden

magma
massa coola grejer som ar fett att kunna show off nar folk kommer pa forfest.
farringdon tube eller covent garden

thus (the robot shop)
20 Cheshire St E2 6EH
ro-bots!!!  den har affaren ar vard. den ar vard for na jag och hannah gick in dar sa tankte vi(jag) "yes, annu en affar med snygga pilleprylgrejer. sakert dyrt och inte vart. varfor lagger dom annu en affar med saker som kostar lika mycket som halva hyran i shoreditch? nar halften av alla morrissey-frisyrer som hanger har egentligen jobbar pa pret?"
MEN VAD FEL JAG HADE ALLT VAR BILLIGT!!! for det var inte originalrobotar, det ar fejk. kina har byggt nya robotar fran sana som fanns pa typ 60-talet, sen koper den har legenden dom till shoreditch och saljer dom for vad dom SKA kosta! san javla stjarna! plus att har en loftsang langst bak om man ar vill ta en powernap.
liverpool street tube

battersea park
nast basta parken i london efter...

victoria park
basta parken.

old street
old street ar bast. basta klubbarna, basta affarerna, central street har en pub dar man far gratis pizza efter 7 pa fredagar, jag bor har, matstallena ar inte dyra och fet street art som du kan ta kort pa och saga att "fuck you jag star inte i forgrunden av big ben pa nagat kort jag!!" och kanna dig lite haftig.

jag pallar inte mer, det har var svettigare an jag trodde. jag har alltsa samre kondition an vad jag nagansin kunde ana.

annars kan du ju bara slira HAR ocksa.


(james bonden)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pizza är bland det godaste som finns. :P

2010-06-10 @ 19:08:07
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0