det trakiga inlagget

jag forsoker komma pa nagat att skriva om. jag ska skriva om vad som hander i mitt liv just nu for da behover man inte komma pa nagat klammigt.
idag var forsta dagen for "nya moma". vi har typ nytt stand, nya forpackningar och nya namn. och alla forutom jag har nya tshirtar.
detta ar sagan om nar jag kladvagrade pa jobbet.
en dag forra veckan kom min chef alex upp till vart stand och smapratade lite. sen kom han pa att han skulle visa bilder pa dom nya tshirtarna. jag blev valdigt exhalterad over detta. sa haller han fram sin mobil och jag kollar pa tshirten dar det star
"a proper mouthful". say whatthefuck tanker jag. jag borjar asgarva for jag tror att det ar ett skamt. alex sager att det inte ar nagat skamt. jag sager att det ar perverst och att det later som jag vill suga kuk. alex skrattar och sager att det ar inget att gora at och gar darifran och tror att jag bara ska svalja det. okej fel ordval.
at helvete med det tanker jag och blir arg. okej, jag skulle kunna anvanda tshirten i standet, men eftersom jag aker ut till en massa olika foretag och pratar med random manniskor om var frukost kanns det inte sa javla yo.
pa torsdagskvallen (vi skulle borja med nya moma pa mandagen da) far jag lite halvpanik och tanker ut en plan om att jag slutar pa moma och aker hem till min egen mamma och jobbar for henne.
sa fredag morgon, jag ar installd pa att saga upp mig, ge dom fingret, sparka chefen pa smalbenet, tjura i hornet.
dom nya tshirtarna har kommit. jag tittar pa dom och borjar grata. jag dricker en kaffe och tittar sen ner i tshirtladan igen. jag borjar grata en gang till. just da kommer agaren av foretaget tom the farmer forbi. han undrar hur laget ar, jag borjar grata. tom the farmer blir forskrackt,
"pernilla whats the matter, what has happened?" jag berattar om att jag inte vill jobba kvar om jag maste ha kuksugartrojan. jag forvantar mig ett "okej, hoppa i sjon da bye bye fuck you TTYN" men tom the farmer fintar och sager "pernilla, you are the best one we have, you cant quit over a tshirt. we'll make a new one for you". jag borjar grata gladjetarar istallet och kramar om tom the farmer som blir lite halvstel och klappar mig pa huvudet.
slutet gott allting gott a proper mouthful is not hot.

om 7 dagar flyttar jag in i mitt nya rum i min skanky lagenhet ocksa, high fivers.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0